a/an kullanımı

İngilizce öğreniyorum

[Aslen Selcen_Ozturk tarafından 03/23/14 tarihinde Duolingo’nun Türkçe bilenler için İngilizce forumunda yayınlandı]

a/an İngilizcede belirsiz harfitariftir. Yani genel olarak Türkçedeki “belgisiz sıfat”lara denk gelir.

a = okunuşu sessiz harfle başlayan kelimelerden önce gelir. a girl, a man, a turtle, a bear, a duck, a table, a pen, a university, a unit…

an= okunuşu sesli harfle başlayan kelimelerden önce gelir. an orange, an apple, an insect, an hour…

İngilizcede sayılabilir/countable olan bütün nesnelerden önce a/an/the/few/my/your vs gibi ifadelerden biri gelmek zorundadır.

Türkçede ise genel olarak cinsiyetimiz, mesleğimiz gibi şeyleri belirtirken bir kullanmayız!!!

Yani Türkçede “Ben bir öğrenciyim” demek biraz tuhaftır, daha çok “Ben öğrenciyim” denir. İngilizcede ise bunu ifade ederken a/an kullanmak zorundayız!

Yani,

  • I am a student = Ben öğrenciyim (doğru cevap) = Ben bir öğrenciyim (Kabul edilebilir cevap)
  • Ben öğrenciyim = I am a student   ("I am student" tamamen yanlıştır)

aynı şey öğretmen, mühendis, woman, man gibi kelimeler için de geçerlidir.

Sadece bir sıfat geliyorsa a/an kullanılmaz:

  • I am beautiful (ama I am a beautiful woman)

  • I am smart (ama I am a smart student)

İngilizce öğreniyorum

Design a site like this with WordPress.com
Get started