Kişi zamirleri ve sıfatları: I/Me/My/Mine ve diğerleri

İngilizce öğreniyorum

[Aslen Selcen_Ozturk tarafından 03/04/14 tarihinde Duolingo’nun Türkçe bilenler için İngilizce forumunda yayınlandı]


En çok karıştırılanlardan biri ne zaman özne zamiri, ne zaman nesne zamiri, iyelik zamiri vs kullanılacağı. Çünkü kelimelerin birebir çevirisi yok, “her” bir cümlede o, diğerinde onu, diğerinde ona demek olabilir. Ama bu kelimelerin dilbilgisi açısından anlamlarını öğrenirsek kullanmak çok daha kolaylaşır.

Şimdi tabloya bakalım:

Alt text

Yani kullanacağımız cümledeki “o” özne midir nesne midir bilirsek, bunlardan hangisini kullanacağımızı anlamak kolaydır.

Örnekler:

  • “Ben öğrenciyim” (I am a student) [özne zamiri]
  • “Aradığınız öğrenci benim” (The student [that] you are looking for is me) [nesne zamiri]
  • “Ben aradığınız öğrenciyim” (I am the student [that] you are looking for) [özne zamiri]
  • “Bu benim bardağım” (This is my glass) [iyelik sıfatı]
  • “Bu bardak benim” (This glass is mine) [iyelik zamiri]
  • “I have a glass” (Benim bir bardağım var) [iyelik sıfatı, ama İngilizcede özne zamiri]
  • “My glass” (Benim bardağım) [iyelik sıfatı]

[Updated by Danika_Dakika starting 03/01/22]

İngilizce öğreniyorum

Design a site like this with WordPress.com
Get started